Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

3 milyon TL’yi bankaya koyan 32 günde ne kadar kazandı?

Merkez Bankası’nın politika faizini artırması ve dövizden TL’ye dönüşü teşvik eden adımlar, yatırımcıyı altın ve döviz yerine tekrar TL mevduata yönlendirdi. Mevduat faiz oranları son 4 ayın zirvesine çıktı. Özellikle 1 ay (32 gün) TL mevduat …

İsrail’in İran’a saldıracağı iddiası piyasaları etkiledi: Altın ve petrol fiyatları yükselişe geçti

İsrail’in İran’a saldıracağı iddiası piyasaları etkiledi: Altın ve petrol fiyatları yükselişe geçti

Tatile gitme nedeni ortaya çıktı: Kötü ekonomi!

Türkiye uzun süredir ekonomik olarak zor bir dönem yaşarken, orta sınıfın neredeyse ortadan kalktığı koşullarda halk her geçen gün yoksullaşıyor. Eskiden ücretli çalışan kişiler birikim yapıp ev ya da araba alabilirken bugün bu koşullar ortadan …

Avrupa borsalarında küçük dalgalanmalar yaşandı

Avrupa borsaları kapanışta gösterge endeks Stoxx Europe 600 yüzde 0,13 artarak 549,98 puana, Almanya’da DAX 40 endeksi yüzde 0,7 yükselerek 23.934,98 puana ve İngiltere’de FTSE 100 endeksi yüzde 0,17 değer kazanarak 8.699,31 puana çıktı. Fransa’da …

Yabancılar bu şehri çok sevdi: Yüzlerce ev aldılar

2025’in ilk 4 ayında yabancıların en çok konut aldığı 10 şehir belli oldu. İşte o ilk on şehir…

Deprem İstanbul’da tercihleri değiştirdi! Aramalar iki katına çıktı

Şirketten yapılan açıklamaya göre, kullanıcı davranışları ve aylık verilere dayalı hazırlanan rapor, 23 Nisan’da yaşanan depremin ardından gayrimenkul arayışlarında yaşanan yön değişimini, kullanıcı anketlerini ve arama eğilimlerini içeriyor. Buna …